Pół żartem, pół serio – o tekstach wierszowanych w „Hobbicie”
We wtorek 18 listopada 2025 roku w klasie 6d miała miejsce lekcja otwrta poświęcona tekstom wierszowanym w lekturze ‘Hobbit”. Uczniowie poznali sposoby rytmizacji tekstu i rolę piosenek w utworze literackim. Najwięcej radości sprawiła dzieciom możliwość wykonania wybranych utworów muzycznie – uczniowie wykorzystali instrumenty wykonane przez starszych kolegów - grzechotki, flety, talerze. Ci, którzy nie otrzymali instrumentu, mogli klaskać i wystukiwać rytm konkretnego utworu. Cała klasa miała możliwość zaśpiewać pieśn krasnoludów i pieśń elfów. Prawdziwą zabawą było tak zwane zakręcenie beczki przy wypowiadaniu rymowanki . Uczestnicy zajęć poznali, cio to jest kołysanka, melika, obejrzeli krótkie filmiki , które pozwoliły zobaczyć wykonanie piosenek w filmie. Lekcja sprawiła wiele radości uczniom i zaproszonym gościom, a o to chodzi, by uczyć przez zabawę. Zajęcia prowadziły: Dorota Gronkowska i Ewa Wojdyła – Szawel.